7 sposobów, aby zarobić więcej pieniędzy, gdy sprzedajesz swój dom

Uzyskanie najlepszej oferty przy sprzedaży domu polega na tym, aby Twój dom się wyróżniał – przy jednoczesnym poświęceniu jak najmniejszej ilości dodatkowego czasu i pieniędzy.

Na rynku mieszkaniowym wciąż dostosowującym się do ekonomicznych skutków pandemii COVID-19, robienie wszystkiego, co możliwe, aby zarobić jak najwięcej pieniędzy na swoim domu jest szczególnie ważne.

Aby podjąć najlepsze decyzje, musisz zrozumieć, co napędza sprzedaż domów w Twojej okolicy. Istnieją dowody na to, że kupujący wracają na rynek dzięki niskim stopom procentowym kredytów hipotecznych i stabilizującym się zasobom mieszkaniowym. Ale rzeczy nadal ewoluują i zmieniają się co tydzień, więc ważne jest, aby nie polegać zbyt mocno na oczekiwaniach opartych na historycznych danych mieszkaniowych.

Jak sprzedać swój dom za więcej pieniędzy

Sprzedajesz dom ?  sprawdź München, Bayern

To, czego kupujący szukają w domu, ulega zmianie, częściowo napędzanej przez wzrost liczby osób pracujących zdalnie i oddalających się od społeczeństwa. Chociaż jest zbyt wcześnie, aby przewidzieć, co te zmiany oznaczają w dłuższej perspektywie, eksperci uważają, że będą one miały większy wpływ na niektóre rynki mieszkaniowe i być może wpłyną na Twoje priorytety w zakresie przygotowania do sprzedaży.

Na przykład Kerrie Kelly, dyrektor kreatywny w Kerrie Kelly Design Lab z siedzibą w Sacramento, zaobserwowała wywołaną pandemią koncentrację na przestrzeniach zewnętrznych. „Nasze osobiste biuro domowe przeniosło się na frontowy ganek lub boczne patio” – powiedziała. „Ludzie naprawdę przechwytują te przestrzenie, aby rozłożyć się i cieszyć się obszarami, których wcześniej mogli nie mieć”. Więc jak podejmujesz decyzje o sprzedaży swojego domu, weź pod uwagę dodatkową uwagę, jaką kupujący mogą poświęcić zewnętrznym przestrzeniom twojego domu.

Oto kilka innych sposobów, które można ustawić się, aby jak najlepiej wykorzystać swoją strategię sprzedaży domu.

  1. Współpracuj z lokalnym ekspertem

Przeciętny właściciel domu może kupić lub sprzedać dom tylko kilka razy w życiu.

Więc jeśli nie jesteś profesjonalistą w dziedzinie nieruchomości lub inwestorem, prawdopodobnie skorzystasz z profesjonalnej pomocy i wskazówek, aby uzyskać jak najwięcej ze sprzedaży domu. A zmiany zachodzą znacznie szybciej niż normalnie, to jest jeszcze ważniejsze, aby pracować z kimś, kto ma ich palec na pulsie danej społeczności rynku nieruchomości.

Znalezienie odpowiedniego agenta może mieć duży wpływ na wszystkie aspekty sprzedaży. To sprawi, że znacznie łatwiejsze do czasu swojej sprzedaży, ustawić właściwą cenę i przygotować się do aukcji. Usługi agenta nieruchomości nie są darmowe – będą kosztować 5-6% ceny sprzedaży – ale o eksperta pomóc poruszać się prawa, zwyczaje i marketingu sprzedaży domu może być warte zachodu. Tylko nie oczekuj, że agent magicznie zwiększyć wartość domu. Pomyśl o swoim agencie jako bardziej trenera, który może pomóc Ci podjąć właściwe decyzje.

  1. Czas sprzedaży odpowiednio

Czas roku można wymienić swój dom może mieć wpływ na to, co sprzedaje dla – lub jak długo trzeba będzie czekać, aby sprzedać w cenie chcesz. Badania wykazały, że najlepszym czasem na wystawienie domu jest wczesna wiosna. W większości dużych miast w Stanach Zjednoczonych domy wystawione w tym czasie historycznie sprzedawały się szybciej i za wyższe ceny.

Jednak pandemiczne wyłączenia rzuciły mokry koc na rynek w porze roku, w której rynek nieruchomości zazwyczaj zaczyna się rozgrzewać. „Widzimy oznaki, że być może sprzedający mocniej zareagowali na warunki rynkowe i decydują się nie wystawiać swoich domów na sprzedaż” – mówi Danielle Hale, główny ekonomista w realtor.com. „Widzieliśmy większe spadki w liczbie nowych ofert”.

Ponieważ było mniej kupujących, zrównoważyło to mniejszą podaż domów na sprzedaż i ceny pozostały dość stabilne przez cały okres blokady. Jednak z oprocentowaniem kredytów hipotecznych nadal w pobliżu wszechczasów, niektóre rynki nieruchomości wykazują oznaki zwiększonej aktywności.

Jednocześnie banki zaostrzają wytyczne dotyczące udzielania kredytów. Wymagania dotyczące oceny FICO i zaliczki wzrosły, a kredytodawcy dokładniej sprawdzają kredytobiorców.

„Widzimy, że wymagania dotyczące udzielania kredytów są takie, że w ramach oceny ryzyka nakładają na nie test COVID” – mówi Cliff Perotti, prezes i zarządzający broker chicagowskiej firmy brokerskiej Perotti Group. „Oznacza to, że jeśli będziemy mieli drugą falę, to czy twoja praca będzie tutaj, czy nie?”.

Pomijając to, co dzieje się na rynku mieszkaniowym, potencjalnie ważniejsza uwaga brzmi: Co dzieje się w twoim życiu?

Jeśli właśnie przeszedłeś na emeryturę i szukasz downsize do tańszego mieszkania, czekanie do najlepszej pory roku, aby sprzedać może nie mieć sensu. A powiększająca się rodzina lub zmiana pracy nie zawsze będzie ładnie współgrać z rynkiem nieruchomości. Więc jeśli musisz sprzedać, na koniec dnia, to jest najlepszy czas, aby wymienić swój dom. Podejmując inne kroki, aby uzyskać najlepszy zwrot ze sprzedaży domu, można zmniejszyć wpływ sprzedaży, nawet jeśli rynek nie jest optymalny.

Sprzedajesz dom ?  sprawdź Montpellier, Languedoc-Roussillon

  1. Ustal właściwą cenę

Figurowanie na właściwej cenie do listy swój dom na może być trudne.

Chcesz zarobić najwięcej pieniędzy, ale także przyciągnąć nabywców i sprzedać swój dom szybko. Ten krok jest, gdzie dobry agent jest niezbędny. Posiadanie agenta wypełnić porównawczą analizę rynku (CMA) pokaże Ci, co podobne właściwości w obszarze zostały sprzedane niedawno. Większość agentów nieruchomości będzie wykonywać CMA za darmo, można poprosić o i porównać CMA z wielu agentów przed podjęciem decyzji, który agent do listy domu z.

Perotti wyjaśnił, jak sposób używa CMA do ceny domu zmieniła się na przestrzeni lat. Wcześniej, nacisk kładziono na ostateczną cenę zamknięcia porównywalnych sprzedaży domu, lub comps. Teraz, ponieważ kupujący mogą szybko i łatwo zobaczyć, jakie inne domy są na sprzedaż, opiera ceny ofertowe bardziej na cenie konkurencyjnych domów obecnie na rynku, a on używa comps do wspierania tych liczb.

Jeśli lista Twój dom zbyt niskie, ryzykujesz pozostawiając pieniądze na stole. Jeśli natomiast podasz zbyt wysoką cenę, możesz odstraszyć kupujących. Najbardziej udane sprzedawcy Perotti pracuje z nie są emocjonalne w ich decyzji. „Każdy myśli, że jego jest najlepszy”, mówi Perotti, ale sprzedawcy, którzy są zbyt emocjonalnie zainwestowani w swój dom, mają tendencję do zawyżania ceny swojego domu i zajmują więcej czasu, aby sprzedać.

  1. Negocjuj najlepszą ofertę

Jako sprzedawca, najlepszym sposobem na negocjowanie lepszej oferty jest posiadanie wielu oferentów na swojej nieruchomości. Następnie można mieć agenta nieruchomości dotrzeć do potencjalnych nabywców, niech wiedzą, że istnieje wiele ofert i poprosić o ich „najlepsze i ostateczne” oferty.

Ważne jest również, aby zrozumieć, że najwyższa cena oferty nie zawsze może być najlepszym rozwiązaniem. Jako sprzedający powinieneś zwrócić uwagę na warunki, które są zawarte w ofercie. Warunki te chronią kupującego, pozwalając mu wycofać się z transakcji w określonych okolicznościach i mogą obejmować warunki zależne od:

    Finansowanie

    Oceny

    Inspekcji domu

    Sprzedaż aktualnego domu kupującego

Niektóre z tych warunków są standardowe, a w zależności od rodzaju kredytu hipotecznego, nie mogą być uchylone, takie jak ocena warunkowa dla kredytu VA. Jednak inne, takie jak klauzula pozwalająca kupującemu wycofać się z umowy, jeśli nie mogą sprzedać swojego obecnego domu, są całkowicie opcjonalne. Więc można negocjować, aby ograniczyć warunki do tego, co czujesz się komfortowo z.

  1. Dokonaj niezbędnych napraw

Jako sprzedający nie masz obowiązku zatrudniania inspektora domu, ale i tak możesz chcieć to zrobić. Perotti zawsze zaleca właścicielom domów przeprowadzenie inspekcji przed wprowadzeniem na rynek, ponieważ może to pomóc w uprzedzeniu potencjalnych punktów negocjacyjnych dla kupujących. Możliwość dokonania niezbędnych napraw z wyprzedzeniem może również przyspieszyć proces zamknięcia.

Każdy potencjalny nabywca, z drugiej strony, będzie musiał wypełnić ocenę – inny rodzaj oceny domu, który pomaga ich kredytodawcy potwierdzić wartość domu. Dla pożyczki wspieranej przez rząd (FHA, VA lub USDA), zdrowie i standardy bezpieczeństwa są surowe. Więc ocena dla tych kredytów jest bardziej prawdopodobne, aby wrócić z problemów naprawczych. Na przykład, pożyczki FHA wymagają poręczy dla wszystkich kroków (w tym ganki), a każdy pokój sklasyfikowany jako sypialnia musi mieć dostęp do zewnątrz, takie jak okno. Jeśli przewidujesz, że twój docelowy nabywca musi zakwalifikować się do kredytu hipotecznego wspieranego przez rząd, to inspekcja przedrynkowa jest jeszcze ważniejsza.

Sprzedajesz dom ?  sprawdź Stoke-on-Trent, Staffordshire

  1. Bądź ostrożny z aktualizacjami

Powinieneś być rozsądny z pieniędzy, które inwestujesz w modernizację domu przed sprzedażą. Bob Fullerton, broker zarządzający w ERA New Age Real Estate w Kolorado, uważa, że konsultacja jeden na jeden z agentem jest niezbędna do określenia, co ma sens, aby uaktualnić. „Czasami możesz zboczyć z kursu i być modernizacją rzeczy, które nie mają dla ciebie powrotu, ale myślałeś, że są ważne” – mówi Fullerton. Opierając się na poradach lokalnego agenta nieruchomości pomoże Ci zrównoważyć to, co wydajesz na uaktualnienia z tym, co rynek zwróci dobrą inwestycję na.

Zanim wiosna dla nowego pokładu lub kuchni, rozważ ten raport Remodeling Magazine, który spojrzał na zwrot z 22 projektów przebudowy na 101 rynkach nieruchomości w USA. Z zaledwie garstką wyjątków, w określonych regionach lub miastach, prawie wszystkie remonty kosztowały więcej niż odzyskały przy sprzedaży.

„Jeśli masz zamiar wydać dolara, chcę mieć pewność, że możesz uzyskać dwa dolary, bo jak tylko pomyślisz, że to zajmie tylko dolara, to zajmie pięćdziesiąt dolarów”, mówi Perotti. Tak niewiele przebudów spełnia ten standard, że rzadko doradza sprzedającym inwestowanie w duże projekty przed wprowadzeniem na giełdę.

  1. Pomyśl o atrakcyjności

Masz tylko jedną szansę, aby zrobić pierwsze wrażenie, a dokonywanie niedrogich kosmetycznych ulepszeń na zewnątrz domu może mieć ogromny wpływ.

„Curb appeal jest tak ważne przy sprzedaży domu; musisz dostać ’em w domu pierwszy,” Kelly mówi. Sugeruje ona proste zmiany, aby stworzyć zachęcające środowisko. Pomalowanie drzwi wejściowych, dodanie nowej oprawy oświetleniowej lub posadzenie kilku roślin może pomóc nadać dobry ton kupującym, kiedy podjeżdżają pod Twój dom.

Kelly uważa, że nigdy nie będziesz wiedział czego chce kupujący, więc powinieneś unikać kosztownej przebudowy kuchni lub łazienki. Weekendowe projekty uboczne, takie jak malowanie, wymiana kranu lub aktualizacja sprzętu kuchennego to dobre punkty wyjścia. „Świeża warstwa farby jest najmniej kosztowne i najbardziej potężne rzeczy możemy zrobić, gdy adresowanie wnętrza domu,” mówi Kelly, zauważając, że neutralne kolory są idealne. Tak bardzo, jak możesz nie chcieć, usuń swoją osobowość z przestrzeni. Wybierz relatywny kolor i trzymaj się go w całym domu, aby uniknąć rozproszonego uczucia w domu.

Jeden komentarz do “7 sposobów, aby zarobić więcej pieniędzy, gdy sprzedajesz swój dom

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwa + dwa =